محمد یزدی؛ محمد رسول سوداگر؛ یلدا دلگشائی؛ رکسانا نصیری
دوره 1، شماره 1 ، آذر 1391، ، صفحه 43-58
چکیده
پژوهش حاضر به منظور بررسی عوامل بازدارنده و پیشبرنده آموزش و مشارکت مردمی در فعالیتهای شهرداری تهران انجام شدهاست. روش تحقیق از نظر شیوه گردآوری اطلاعات توصیفی (پیمایشی) و از نظر هدف کاربردی بوده است. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامهای محقق ساخته مشتمل بر 40 گویه در مقیاس 5 درجهای لیکرت بوده است که روایی آن از نظر صوری، ...
بیشتر
پژوهش حاضر به منظور بررسی عوامل بازدارنده و پیشبرنده آموزش و مشارکت مردمی در فعالیتهای شهرداری تهران انجام شدهاست. روش تحقیق از نظر شیوه گردآوری اطلاعات توصیفی (پیمایشی) و از نظر هدف کاربردی بوده است. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامهای محقق ساخته مشتمل بر 40 گویه در مقیاس 5 درجهای لیکرت بوده است که روایی آن از نظر صوری، محتوایی و سازه بررسی شده است و پایایی آن با اجرای آزمایشی بر روی نمونهای 30 نفره و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ (82/0) بدست آمده است. دادههای گردآوری شده به کمک روشهای آمار توصیفی و استنباطی همچون تحلیل عاملی، آزمون t برای دو گروه مستقل، تحلیل واریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج بدست آمده نشان داد که به ترتیب هفت عامل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، فناوری، انگیزشی، مدیریتی و آموزشی از جمله عوامل بازدارنده و پیش برنده آموزش و مشارکت مردمی در فعالیتهای شهرداری تهران هستند.